Připrav se na utrpení. Thesufferingrace. CC-BY-SA-PD-4.0
Bůh na nás nebude klást nic, z čeho nás Ježíš zachránil.
Co je tedy správné utrpení? Ježíš trpěl pro poslušnost. Nemocemi Ježíš netrpěl .
Naše utrpení jako biblických věřících je pro poslušnost Bohu.
Nepřítel přichází, aby kradl, zabíjel a ničil.
Víme z Písma, že Bůh je s námi, a že to, co nepřítel zamýšlel ke zlému, pro nás Bůh obrací k dobrému. I když nás nepřítel něčím zraní, můžeme počítat s tím, že to pro nás Bůh obrátí k dobrému.
Můžeme si vybírat, ale neznamená to, každé utrpení pochází od Boha.
Když mě Ježíš z nemocí zachránil, už kvůli nim nemusím trpět, abych se něčemu naučil.
Zdroj: https://youtube.com/shorts/TticOR16LKk?si=jreYV2NHP_K2hFNx
Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a hubil; já jsem přišel, aby měly život a měly ho hojnost. (Jan 10,10)
Víme, že těm, kteří milují Boha, všechny věci spolu působí k dobrému, těm, kdo jsou povoláni podle jeho předsevzetí. (Římanům 8,28).
Kdo by jen uvěřil zprávě, kterou jsme slyšeli? A při kom se zjevila Hospodinova paže? Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili. Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář — všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili. Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen. Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni. My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech. Byl zdrcen, ale pokořil se a neotevřel ústa: jako beránek vedený na porážku a jako ovce před střihači byl němý, ústa neotevřel. Skrze útlak a soud byl vzat, kdo se bude zabývat jeho údělem? Neboť byl vyťat ze země živých, jeho rána přišla za přestoupení mého lidu. A určili mu hrob mezi ničemy, ale byl s bohatým ve své smrti, protože se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti. Hospodin si přál zdeptat ho nemocí: Když položí svou duši jako oběť za vinu, uvidí potomstvo, prodlouží své dny, a Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím zdaří. Z námahy své duše uvidí ovoce a nasytí se. Svým poznáním můj spravedlivý otrok ospravedlní mnohé a jejich provinění on sám ponese. Proto mu dám podíl ve velikých zástupech a s nespočetnými bude dělit kořist, protože vylil na smrt svou duši a byl započten mezi vzpurné. On odnesl hřích mnohých a je přímluvcem za vzpurné. (Izajáš 53, 1-12)