Sid Roth: Vítej, Duchu svatý. Jdi a proudi. Můj host, Chad Gonzales, strávil léta studiem uzdravování. Většina lidí vnímá pesach pouze jako židovský svátek, ale Chad říká, že to byla ve skutečnosti noc největšího hromadného uzdravení v dějinách. Co se té noci stalo?
Chad Gonzales: Co se stalo během svátku pesach? Side, je to úžasné. V 12. kapitole Exodu dává Bůh Mojžíšovi instrukce o pesachovém beránku, jak ho připravit, jak ho jíst. Říká jim, aby snědli beránka celého, a aby se zaštítili jeho krví. A zajímavé je, že když anděl smrti procházel táborem, umírali prvorození v každé egyptské domácnosti. Máme tu křik a pláč těch, kteří v domácnostech umírají. Ale neuvědomujeme si, že v izraelských domácnostech jásali a radovali se, protože v celé zemi docházelo k hromadnému uzdravování. Mluvíte o milionech Izraelitů, kteří byli okamžitě uzdraveni. V Exodu 12 to nevidíme. Když ale čteme Žalm 105, ve verších 36 a 37 se říká toto: „Bůh vyhubil prvorozené v celé zemi. A pak je vyvedl se stříbrem a zlatem.“ U toho se obvykle zastavíme. Ale kdybychom pokračovali dál, píše se tam: „A nebylo mezi nimi jediného slabého“ (ČSP překládá: „nikdo nebyl vyčerpaný“). To se stalo.
Takže když Izraelci po oné pesachové večeři odešli, opustili Egypt nejen jako skutečně bohatí, ale také jako velice zdraví. Mluvíme o otroctví trvajícím 400 let. Mluvíme o problémech souvisejících s věkem. Neexistoval tam žádný úřad pro bezpečnost práce. Máme tu pracovní úrazy, nemoci Egypta. To, co vidíme ve filmech o přechodu Rudého moře a o lidech, kteří byli přenášeni na lůžkách, chodítkách a nosítkách - to se nestalo. Takový tam nebyl ani jeden. Dokonce i starším lidem se obnovily síly. Kráčeli přes Rudé moře se zlatem z Egypta a zdravím z nebe.
Sid Roth: Je mnoho definic, které někoho napadnou, když si někdo přečte slovo „slabý“, ale víš, jakou definici jsem našel? Unavený. Se všemi těmi miliony lidí, ze všech věkových kategorií, s tím pražícím sluncem v poušti, 400 let. Žádné léky, nic. Nebyl mezi nimi jediný unavený člověk. To je ohromující. Říkáš, že uzdravení nebylo jen událostí, ale smlouvou. Pro začátek, co je podle tebe smlouva?
Chad Gonzales: No, velmi jednoduše by se dalo říct dohoda. Ty uděláš svůj díl, já udělám svůj díl. A vidíte, že Bůh tuto smlouvu s Izraelity uzavřel. Je to velmi známá pasáž v Exodu 15,26:
Jestliže opravdu budeš poslouchat Jahveh, svého Boha, a dělat to, co je v jeho očích správné, naslouchat jeho příkazům a zachovávat všechna jeho ustanovení, žádnou nemoc, kterou jsem vložil na Egypt, na tebe nevložím, protože já jsem Jahveh, který tě uzdravuji.
Když to shrneme, Bůh v podstatě říká: „Dokud budete dělat to, co vám řeknu, všechny nemoci, to všechno, co se stalo v Egyptě, to na vás nepřijde, protože já jsem Jahveh, váš uzdravitel“. Odtud pochází výraz Jahveh Rafa, tento Boží titul. V hebrejštině bychom to mohli číst také: Já jsem teď tvůj lékař.
Sid Roth: Ano. Když chceš v Izraeli lékaře, řekneš: „rafa“.
Chad Gonzales: Ano. A Bůh to ustanovuje. Ale je to zajímavé, protože když říká: „Já jsem tvůj uzdravovatel“, nebylo to tak, že by jen uzdravil jejich tělo a pak řekl: „Já jsem tvůj uzdravovatel“. Uzdravení se odehrálo již tři dny předtím, v kontextu toho, že byli už tři dny venku. A přicházejí k hořkým vodám v Mara, mají žízeň. Bůh ty vody uzdravuje a říká: „Teď jsem váš uzdravovatel.“
A pak v Exodu 23 pokračuje v tomto ustanovení a jde dál a v podstatě říká: Pokud budete dělat všechno, co vám řeknu, odstraním z vašeho středu nemoc, to za prvé. Za druhé řekl: Nikdy nebudete neplodní. Za třetí řekl: Nebudete umírat mladí. A za čtvrté řekl: Nebudou žádné potraty. A tak se stalo. Když se nad tím zamyslíte, je to zcela ohromující. Ale znovu opakuji: Neslibuje, že uzdraví jejich těla. Oni už uzdraveni byli. Uzdravení Bůh nesliboval.
Sid Roth: To, co jsi řekl, to je velký rozdíl.
Chad Gonzales: To je obrovský rozdíl, protože Bůh neslibuje zdravotní pojištění. On neslibuje: Když onemocníš, uzdravím tě. Slibuje prevenci nemocí. Pokud budeš dělat všechno, co ti řekne, nikdy neonemocníš. Budeš pro choroby nedotknutelný. Nemoc se k tobě nebude moci přiblížit. A pak jde ještě dál, v Žalmu 91, známe jej všichni. Když si přečtete Žalm 91, je to pořád totéž: Když zůstaneš tady, budeš přebývat tady, k tomuto stanu se nepřiblíží žádná nemoc, žádná pohroma, žádné neštěstí. Není to o tom, že by to od tebe někdo vzal. Jde o to, že se tě to nemůže dotknout. „Dokud děláte to, co vám říkám, abyste dělali, nemůže se vás to zlo dotknout“. To byla ta smlouva.
A Bible nám v osmé kapitole listu Židům říká, že máme lepší smlouvu, založenou na lepších zaslíbeních. A když se na to začnete dívat, na rozdíl mezi tím, co bylo poskytnuto v rámci Staré smlouvy, a mezi tím, co máme pod lepší smlouvou. Když se podíváte na Starou smlouvu: Žádné nemoci, žádné choroby, žádná neplodnost, žádné potraty, žádné umírání mladých. Oč lepší může ta Nová smlouva být?
Skutečně máme něco lepšího, protože máme-li lepší smlouvu, musíme mít přinejmenším to nejlepší z toho, co bylo za Staré smlouvy. Ale v křesťanství jsme kázali a dosud kážeme, že když onemocníš, je tvým uzdravovatelem Ježíš. Za Staré smlouvy ale Bůh neřekl: „Když onemocníš“. Řekl: „Pokud budeš dělat to, co ti řeknu, už nikdy v životě neonemocníš“.
Sid Roth: A my máme lepší smlouvu.
Chad Gonzales: Ano, máme něco lepšího.
Sid Roth: Musím vám říct, že když za mnou přišla moje producentka a řekla, že Chad má novou knihu o uzdravování, řekl jsem, že knihami o uzdravování jsme přetíženi. Ona řekla: „Ne, tohle je něco jiného“. A já chci vědět, proč jsi tuhle knihu napsal, z hloubi duše.
Chad Gonzales: Chtěl jsem ji napsat, protože chci změnit pojetí uzdravování, a také protože se chci podobat Ježíši. Protože jsme příliš dlouho kázali nestandardní verzi uzdravování.
Sid Roth: Promiň. Zdá se, že jsi při tímto prohlášení dost emotivní. Proč?
Chad Gonzales: Protože vím, že to je to, k čemu je člověk povolán. Ale za druhé, v oblasti uzdravování jsme viděli, že Ježíš byl v podstatě špatně prezentován. Protože evangelium o uzdravení, které dnes většinou slyšíme, je o tom, jak přijmout své vlastní uzdravení. Za prvé, za druhé, za třetí, celá abeceda, všechny tyhle věci. Není tam ale, jak získat uzdravení, když onemocníte. Pod Starým zákonem Bůh říkal: „Nikdy nebudeš nemocný.“ A bylo to tak. Ale podle Nové smlouvy říkáme: „Když onemocníš, tvým uzdravovatelem je Ježíš.“ Neměli jsme dosud dost odvahy to říct, ale v podstatě říkáme toto: „Víra v krev kozla toho vlastně poskytla víc než krev Ježíše“.
Ve skutečnosti jsme přijali něco méně, než poskytovala Stará smlouva. Stará smlouva byla prostě takováto: „Když budete dělat to, co vám řeknu, abyste dělali“. Samozřejmě, Stará smlouva byla založena na skutcích Izraelitů, že? „Pokud děláte, co vám řeknu, abyste dělali, tyto věci se vás nemohou dotknout“. Všímejte si jazyka toho výroku. „Odstraním nemoc z vašeho středu. Žádná nemoc, žádná pohroma, neštěstí se k vám nemůže přiblížit“. Nešlo o to, že by od tebe byly odneseny; šlo o to, že se tě nemohou dotknout.
Ale podle Nové smlouvy máme něco ještě lepšího. Máme něco absolutně nejlepšího, protože pod Novou smlouvou to není založeno na mých skutcích, ale na skutcích Ježíšových. Začali jsme zjišťovat, že on mě osvobodil od samotného kořene všech problémů, a tím byl hřích. Když mě osvobodil od kořene problému, který přišel, osvobodil mě i ode všech plodů, které z toho kořene pocházejí. A faktem je, že máme lepší smlouvu, a Písmu musíme věřit. Ale stalo se to, že jsme se nechali podvést. V Koloským 2,6 Pavel říká: „Jak jste přijali Krista, tak v něm nyní choďte“. Ale pak pokračuje dál a říká, osmý verš: „ale pozor, nenechte se podvést. Nenechte se podvést tím, že budete zakládat svou víru na filozofii a prázdném klamu, na lidských tradicích, na tom, co je ve světě normální, a ne na Kristu“. Musím se dívat na Ježíše, protože Ježíš, to je můj pesachový/velikonoční beránek. On je tím beránkem.
A kdyby mi ten beránek podle Staré smlouvy, kdyby mi moje víra v něj mohla poskytnout to, co mi bylo poskytnuto podle Staré smlouvy na základě mých skutků, kdybych udělal všechno, co bych měl dělat. Ale moje víra v Ježíše jako toho pravého Beránka... Jestliže to první mohl poskytnout předobraz a stín, představte si, co by mohla poskytnout sama skutečnost.
Sid Roth: Ta studie, kterou jsi vypracoval pro tuto knihu, je plná nových odhalení biblických skutečností. Mě by zajímalo, jakou roli v tom hrála ztráta tvé první ženy v důsledku fyzické nemoci? Jaký měla na psaní této knihy vliv?
Chad Gonzales: No, zaprvé, byl jsem naštvaný. Ale ta zkušenost s mou první ženou Lacey mé učení nezměnila. V Těle Kristově máme problémy, když dovolíme, aby naše zkušenosti změnily naše učení. Já nedovoluji, aby moje zkušenosti moje učení změnily. Jediné, co to udělalo, bylo, že to podnítilo touhu jít ještě dál a objasnit i další věci.
Nikdy jsem moc nestudoval uzdravování podle Staré smlouvy. Ale když jsem viděl osmou kapitolu listu Židům, tak jsem si říkal, že máme lepší smlouvu založenou na lepších zaslíbeních. A Duch svatý mě pobídl, abych šel nazpět a studoval uzdravování podle Staré smlouvy. A když jsem se vrátil a viděl, co bylo zaručeno za Staré smlouvy, byl jsem tím nadšen. Byl jsem tak nadšený, jako kdybych to nikdy předtím neviděl, a otevřelo mi to oči pro tyto možnosti. Když toto bylo dostupné pro lidi Staré smlouvy, co je pak dostupné pro lidi, kteří jsou v Kristu?
Sid Roth: Pokud právě bojujete s nemocí nebo máte někoho blízkého, kdo s ní bojuje, chci, abyste se na uzdravení podívali novýma očima, jinýma než v jakékoli knize o uzdravení, kterou jste kdy četli. Chad říká: Pascha není jen o minulosti. Je to zjevení pro věřící dnes. Chad vás naučí, jak vstoupit do Božího zjevení pro vaše zdraví. Je to Boží zjevení. Přemýšleli jste, čím to je, že Ježíš uzdravil tolik lidí, ale vy nebo někdo, koho máte rádi, na své uzdravení stále čekáte? Chadova kniha se nepodobá žádné jiné knize o uzdravení, která dosud vyšla.
Chad Gonzales: Někteří lidé by řekli: Proč další kniha o uzdravování? Rozdíl je v tomto: V této knize nenajdete nic, co by vám říkalo, že musíte něco udělat, abyste své uzdravení obdrželi.
Apoštol Pavel nevěnoval žádný čas tomu, aby lidem říkal, jak mají své uzdravení přijmout. Co však dělal, bylo, že lidem říkal, jak chodit v tom, koho přijali. Začal jsem procházet Starou smlouvu, kterou Bůh uzavřel s Izraelity, i to, co Bůh k uzdravení poskytl. Bůh neposkytoval zdravotní pojištění. Poskytoval prevenci nemocí.
Takže pokud podle Staré smlouvy Bůh dal, že už nikdy nebudeme nemocní, co je k dispozici pro nás podle smlouvy Nové? Když jsme byli osvobozeni od hříchu, byli jsme osvobozeni i ode všech následků hříchu. Ježíš nám zajistil, že už nikdy nemusíme být nemocní. To mění pohled na oblast Božího uzdravení.
Procházíme Starou smlouvou. Díváme se na Adama a Evu, díváme se na Mojžíše a na Henocha, a to otevírá dveře k tomu, abychom se vydali za společenstvím s Bohem, jaké měl Ježíš. Máme lepší smlouvu, založenou na lepších zaslíbeních. Ta není založena na nás, ale na Ježíšových skutcích. Dozvídáme se, kým jsme. To mění situaci i v oblasti uzdravování.
Sid Roth: Chad říká, že dnešní lidé stále bojují s nemocemi, protože plně nerozumí pesachu. O co přicházíme, Chade?
Chad Gonzales: Co se děje? V průběhu let jsem se setkal s tím, že jsme v podstatě dali vůz před koně. Vezměme si první list Petrův 2,24. Docela známý verš. Kdybyste se zeptali mnoha křesťanů, co se tam píše, většina z nich by řekla: „Ježíšovými ranami jste byli uzdraveni“. Je to částečná pravda. Je v tom ale ještě něco víc, protože se zde říká: „Když jste zemřeli hříchu, budete žít pro spravedlnost, jejímiž ranami jste byli uzdraveni“. Petr vám neříká, co potřebujete získat. Říká ti, kdo jsi. Nesoustředí se na uzdravení. V centru pozornosti je spravedlnost. Centrem pozornosti je to, že jsi zemřel hříchu. To vidíme ve 2. Korintským 5,21: Ježíš, který nepoznal hřích, se stal hříchem. Vzal na sebe můj hřích a stal se jím. Stejně tak jako se on stal mým hříchem, stal jsem se já spravedlivým. Takže to, co tady vidíte, je ta spravedlnost. Lze říct, že spravedlnost je kořenem a uzdravení je plodem. Stejně jako je kořenem hřích a nemoc a choroby jsou plody, tak spravedlnost je tím kořenem. Spravedlnost je tím zdrojem.
A my trávíme spoustu času učením o vedlejších produktech, místo abychom učili o zdroji. A tato kniha Už nikdy nebuď nemocný, je sice o uzdravování, ale neučí vás, že byste potřebovali něco přijmout. Učí vás, kým jste. Protože jakmile začnete chápat své postavení v Kristu, začnete chápat i to, co díky tomu máte. A pozornost se musí obrátit zpět k Ježíši, místo aby se zaměřila na naše okolnosti, na naše podmínky. A opět se to vrací k tomu, že jsme kázali nestandardní druh evangelia o uzdravení. Pod novou smlouvou jsme kázali zdravotní pojištění. Ale máme kázat prevenci nemocí. Ježíš přišel a osvobodil nás nejen od hříchu, ale také od nemocí a chorob.
A apoštol Pavel nám o tom v šesté kapitole listu Římanům podává skvělé poučení. Říká: „Zemřeli jste hříchu. Už nejste otroky hříchu“. Ale pak v jedenáctém verši říká: „Nyní potřebuji, abyste se považovali za mrtvé hříchu“. Jinými slovy: Tohoto se ti dostalo, ale nyní potřebuji, abys změnil svůj pohled. Potřebuji, abys změnil svou představu o sobě, změnil způsob, jakým se na sebe díváš. Na to, co děláš v rámci této Nové smlouvy, která je tak úžasná. A na to, co nám Ježíš skutečně poskytl.
Učili jsme tyto pravdy nového stvoření, ale z perspektivy hříšníka. Čteme příběhy o tom, jak Ježíš uzdravuje nemocné. Ale přitom křesťany učíme, aby se ztotožnili se všemi těmi hříšníky, kteří potřebují uzdravit, místo abychom je učili ztotožnit se s Kristem. Jak bych mohl být zajedno s Kristem a současně, když přijde na aplikaci, být hříšníkem?
Vytvořili jsme v církvi krizi identity. Musíme si vybrat svou stranu. Buď jsi hříšník, nebo jsi spravedlivý. Příběh o ženě s výtokem krve se v oblasti uzdravování káže pořád. Dobře. Ale já nejsem ta žena, která jde za Ježíšem. Proč? Protože už nejsem hříšník. V tom příběhu jsou dva lidé. Spravedlivý a nespravedlivý. Který z nich jsi ty? Většina lidí si vybere ženu, protože se ztotožňuje s nemocnou. Ale já jsem začal lidi učit, aby se v tom příběhu začali ztotožňovat s Kristem.
Teď už nic nepostrádám. Už mi nic nechybí. Jsem ten, koho se lidé snaží dotknout, protože mám v sobě něco, co oni nemají. Dokonce i když jde o vkládání rukou na nemocné. Ve skutečnosti je to křesťan, který vkládá ruce, který je středem. Ale právě tím jsme vytvořili krizi identity. Po celém světě máme křesťany, kteří se honí za zvláštním mužem nebo ženou, kteří jsou pomazáni Bohem. Chceme, aby k nám natáhli ruku a dotkli se nás. Proč? Protože si myslíme, že nemáme v sobě to, co mají oni. Ale když děláme konference o uzdravování, vedeme rozhovory v naši akademii uzdravování, tak učíme lidi o tom, co už mají v sobě.
Sid Roth: Jaké jsou výsledky? Já vím, jaké výsledky máte. Ale pro člověka, který se naučil to, čemu pro nedostatek lepších slov říkám „staré chápání uzdravování“.
Chad Gonzales: Vidíme, že lidé se uzdravují. Protože to, oč se snažím, je poučit se z minulosti. Když se podíváte na minulost, pokud jde o oblast uzdravování, vždy šlo o to, dostat se k muži, dostat se k ženě. Proč? Protože důraz je kladen na kázání: „Hej, když přijdeš ke mně, vložím na tebe ruce. Budeš uzdraven/a“. Ale proč nepostoupíme o kousek dál a nepřekročíme to, proč se nezačneme soustředit na člověka, který je uvnitř tebe, na Krista? Protože čím více jste si vědomi Krista, který je uvnitř vás, tím víc jste nezávislí na jiném člověku, aby vám dal to, co už vám dal Ježíš. A jak mohu nabízet světu něco, o čem ani nevím, že to mám sám k dispozici.
To je tak úžasné, protože vidíte Ježíše, jak o těchto věcech mluví. Podívejte se do šesté kapitoly Jana, kde Ježíš mluví o manně z nebe. Ale pak pokračuje a říká toto: „Kdo zůstává ve mně, jí z mého těla a pije mou krev“. A tady ztrácí mnoho učedníků, protože oni si myslí, že je blázen. Ale on pokračuje a dokonce říká: „Kdo jí z mého těla a pije mou krev, bude žít“. A to slovo, jí, v řečtině nemluví o jednorázové akci. Toto je kontinuální, soustavná záležitost. A pak, když přejdete k první Korintským, do kapitoly 11, kde Pavel sděluje, jaké pokyny dostal od Pána o Pánově pesachové večeři, říká něco, co nám mnohokrát chybělo. Myslím, že si to špatně vykládáme. Protože říká: „Z tohoto důvodu jsou někteří z vás nemocní, slabí a zemřeli mladí. Nerozpoznali jste tělo Páně“. A to, co jsme udělali my s tradicí, je, že jsme z toho učinili obecenství o nás. Protože říkáme lidem, aby se prozkoumali, než přistoupí k přijímání: Ujistěte se, že jste dost dobří na přijímání. Zase jsme to udělali o mně, o nás. Vzali jsme svatý okamžik a udělali jsme ho o nás místo o Něm. Protože, kdy už je moje cesta lásky dost dobrá? V jakém okamžiku? Buď jsem spravedlivý, nebo nejsem. Ale jaká je možnost rozlišovat Pánovo tělo a to slovo rozlišovat znamená soudit? Co když se začnu posuzovat podle Jeho těla? Můžete se na to dívat z fyzického i duchovního hlediska. Z toho fyzického se mohu posuzovat podle Něho, těch děr v jeho zápěstí a v jeho boku, ran od biče na zádech, jak na sebe vzal můj hřích a mou nemoc.
Sid Roth: něco vidím. To, co vidím, je církev. Že má špatné výsledky. Existuje důvod, proč jsou dvojí mysli. Zbavíte se toho dvojsmyslu. Přijal bys svaté přijímání a modlil se za lidi, aby to bylo jejich... teď. Chci, abyste si udělali své vlastní přijímání, ale právě teď přijímá svaté přijímání Chad a bude to váš kontaktní bod, abyste uvolnili uzdravení v celém svém těle.
Chad Gonzales: Já to dělám pro sebe často. Dělejte to pořád. Chci, abyste se na to podívali. Máme šťávu a máme lupínek nekvašeného chleba. Ježíš řekl: „Jezte z mého těla, pijte mou krev, a budete žít.“ To je přítomná ustavičná věc. A Pavel říká: „Suďte podle něj sebe“. Mohu se soudit podle jeho fyzického těla. Vzal na sebe můj hřích, mou nemoc, mou chorobu. Vzal na sebe prokletí. A přesto v duchovní oblasti vidím, že tento Ježíš už nemůže onemocnět. A jaký je on, takový jsem i já.
Sid Roth: Odtud pochází název tvé knihy.
Chad Gonzales: Ano.Potřebuji se tedy nyní plně ztotožnit s Ježíšem.Ztotožňuji se s oslaveným Kristem.Takže když se toho účastníme, děláme to nejen na památku toho, co pro nás Ježíš udělal, ale děláme to i na připomínku toho, kým jsme.Jsme jedno s Ním a On je jedno s námi.
Jděme na to, rozlomme se a jezme. Je to skutečná oslava. Je to připomínka. Nejen toho, co pro mě udělal, ale je to také připomínka toho, kým právě teď jsem. Plně se ztotožňuji s Ním, Božím beránkem, čistým, neposkvrněným. On je bezhříšný.A pokud byl hřích odstraněn, pokud bylo postaráno o zdroj problému, znamená to, že je postaráno i o všechny vedlejší produkty problému.
Když jsem se na něj začal dívat a ztotožňovat se s ním, mohu v něm začít chodit a zakoušet Ho všemi způsoby.
Sid Roth: Modli se za lidi, aby byli uzdraveni právě teď.
Chad Gonzales: Dobře. Otče, děkuji ti za ty, kteří se právě dívají. Především se modlím, abys jim otevřel oči a pomohl jim pochopit, kým jsou, kým jsi je učinil, že jsi umístil do jejich nitra Krista. Apoštol Pavel, když se modlil v listu Efezským, tak se nemodlil, abys jim dal tu nesmírnou moc. Modlil se, aby věděli, že v sobě mají tu sílu, která křísí mrtvé. A Otče, modlím se za ty, kteří to právě teď sledují, když dostávají zjevení o tom, kým jsou v Kristu a co jsi v nich vykonal, bez ohledu na to, co udělali oni nebo co mohli udělat, aby samotný život Ježíše sedícího po Boží pravici, který v něm proudí, začal proudit i do jejich nitra, ven z jejich ducha a do jejich těla, do každé jejich buňky, kosti, vazu. Aby se začaly tvořit nové orgány. To, co chybí, aby bylo znovu vytvořeno, ne kvůli nim, ale kvůli Kristu, který je v nich. Otče, děkuji ti za tvořivé zázraky, které se právě teď dějí v tělech, a za všechna svědectví, která z toho vyjdou, prostě proto, kým jsou v Kristu.
O knize:
Chad Gonzales, Nebuď už nikdy nemocný (Never Be Sick Again): Přístup k nadpřirozenému zdraví skrze Ježíšovu moc vzkříšení.
Ve své knize Never Be Sick Again, předkládá Chad Gonzales nové zjevení, když říká: „Uvědomte si poklad, který je již ve vás, a už nikdy nebudete muset být nemocní.“ V této knize se dozvíte, jak můžete získat nadpřirozené zdraví skrze Ježíšovu moc vzkříšení.
Zdroj: https://sidroth.org/the-truth-about-healing-everyone-missed/